dimarts, 14 de maig del 2013

"Millor demanar perdó que demanar permís" (Sihanoukville, Cambodja)

La última vegada que havíem tastat aigua salada havia estat a la tardor, a Menorca, quan vam decidir, il·lusionats (i una mica acollonits), la data d'inici de la nostra aventura. Ara, després de 100 dies de viatge, i unes quantes peripècies viscudes, per fi els nostres peus trepitjaven nus i melancòlics la sorra de la platja.  Les ganes de veure mar ens havien empès a fer una caminada de 10 kms a la vora de l'aigua, just en el límit on les onades es fonen entre els minúsculs granets de pedra color beix, mentrestant, rebíem una càlida benvinguda sota una preciosa posta de sol.

Sihanoukville és la ciutat costanera més important de Cambodja (per no dir que pràcticament n'és la única) i això suposa una part positiva i una altra que no ho és tant. Per una banda, l'oferta turística és molt variada, per a tots els gustos i butxaques, però per l'altra, Sihanoukville s'ha convertit en una espècie de Parc Temàtic on els protagonistes són la platja, el menjar i la beguda. Així que, per evitar les zones més “contaminades” i aglomerades cal una mica de paciència i investigar a fons.

Menjar ambulant a les platges de Serendipity i Ochheuteal

Terrasses a les platges de Serendipity i Ochheuteal

Terrasses a primera línia de mar a les platges de Serendipity i Ochheuteal

Foto de grup

Al llarg de la ciutat hi ha nombroses platges que podríem dividir en dos grups: les que tenen allotjaments i restaurants assequibles, que solen ser les més deixades i brutes, i aquelles que banyen els peus dels allotjaments de preu mig i/o dels luxosos ressorts, netes i tranquil·les. Així que la millor solució per a nosaltres, que per sort ens agrada caminar, va ser allotjar-nos a la zona barata i anar a les platges més agraciades per banyar-nos.

Excursió amb barca a les illetes properes a Sihanoukville
Illa bambú
Als pocs dies d'arribar a Sihanoukville ja havíem vist les platges més concorregudes així que vam decidir explorar nous terrenys. Localitzada en el mapa, vam engrescar-nos a visitar Sokha Beach, relativament propera (a uns 20 minuts caminant des del nostre allotjament). Quan vam arribar-hi vam descobrir una platgeta encantadora. En poca estona vam entendre el motiu, dos ressorts en regentaven la custòdia. Nosaltres, però, com qui no vol la cosa, vam començar a passejar-hi, temptejant el terreny. Hi havia molt poca gent, així que, una mica atrevits i emocionats pel moment, vam seguir avançant. Unes hamaques i uns para-sols de fusta solitaris servien de decoració sobre la fina sorra, "malaguanyats" vam pensar, i potser va ser per aquest pensament, o potser per les ganes que, discretament però amb decisió, ens vam dirigir en uns dels que quedaven una mica apartats. Vam treure els nostres pareos-tovallola i "apa!", instal·lats com si fóssim els més "xulos" de tots els hostes! Entre somriures i mirades de complicitat ens vam banyar i vam degustar d'un matí de relax absolut.

L'endemà ens vam llevar ben d'hora per repetir l'experiència. Aquesta vegada molt més ben equipats: el parxís, aigua fresca galetes per esmorzar a mig matí i un llibre per cada un. Com un parell de domingueros, però amb "glamur", ens vam desplaçar a la "nostra" platgeta. Il·lusionats ens vam plantar a la Sokha Beach amb el millor dels nostres somriures i les ulleres de sol. Amb mooooolta naturalitat vam encaminar-nos cap al nostre raconet, vam deixar les nostres pertinences i ben engrescats vam anar a xapurrejar l'aigua. L'Adrià va sortir un moment per deixar les seves ulleres, mentrestant, jo l'esperava gaudint d'un bany revitalitzant en una aigua ben calmada. Quan me'n vaig adonar estava parlant amb un dels treballadors del resort, "ooooooohhh, ens han enganxat...". Efectivament, ens van demanar que en quina habitació ens allotjàvem. De fet no ens van negar l'estada a les seves hamaques, simplement ens van dir que, si volíem quedar-nos-hi havíem de pagar el mòdic preu de 10$ cada un!!! "S'ha gaudit mentre s'ha pogut" ens recordàvem resignats i convençuts de la frase que ens va dir una vegada un company viatger: "Millor demanar perdó que demanar permís!"

_________________________________________________________________________________

INFORMACIÓ PER AL VIATGER

Com arribar:
  •  De Krong Koh Kong a Sihanoukville vam agafar un autobús per 7$ cadascú (5'5€) amb la companyia RITH MONY Transport.

Allotjament:
  • Ens vam allotjar a la zona més barata de l'àrea propera a les platges, concretament entre la platja Serendipity i l'Ochheuteal, en el c/Mithona. Al CHAN SOVANNKIRY Guest House: una habitació doble àmplia amb bany, dutxa d'aigua freda, ventilador i balcó comuniari per 8$/nit (6'25€)

Menjar:

La zona de les platges Serendipity i Ochheuteal (evitant la primera línia de mar) és de les més barates. Hi ha força menjar occidental. Els nostres preferits d'aquesta zona són els següents:
  • NICE FOOD (almenys tenen 4 locals). És un dels llocs on es menja més bé els bàsics en relació qualitat-preu. Arròs i noodles fregits amb verdures per 1$ (1'25$ amb ou). Hamburguesa bàsica i biquini amb pa de motlle 1$. 1$ = 0'80€
  • COSMOPOLITAN: per menjar algun plat occidental una mica especial i relativament assequible. 2 pancakes de Nutela 1'25$ (1€). 2 pancakes amb xampinyons o dos llesques de pa de motlle amb formatge i xampinyons per 2$ (1'6€).
  • SLUMDOG CURRY (Restaurant hindú): Menú/plat combinat amb 2 o 3 curries, arròs blanc i chapati (pa hindú) a partir de 2$ (1'6€), Samoses 0'75$/u ('060€). Curry vegetal amb arròs blanc inclòs 1'5$ (1'15€).
  • HAPPY HERB PIZZA (si, efectivament, el seu nom indica la possibilitat de menjar pizza "feliçment condimentada"): Pizza margarita o calzone per 3$ (2'3€).

El que més ens va agradar:
  • La possibilitat de trobar menjar força variat a preus assequibles.
  • Les gerres de cervesa de barril per 0'50$ (0'35€).
  • Les platges de Sokha i Otres, a nivell de neteja i tranquil·litat.
  • La Bamboo Island, per les seves platges i la tranquil·litat.

El que menys ens va agradar:
  • La brutícia de les platges de Serendipity i Ochheuteal (és fàcil trobar-te plàstics a l'aigua).
  • Veure nens a les platges que es dediquen a recollir envasos de plàstic (alguns amb edat inferior als 4 anys).
  • La presència de mosques de la sorra en algunes zones de platja (les seves picades són horrorosament urticants).
  • És una zona pobra per fer esnorquel.

r />

Introdueix el teu correu electrònic per rebre les novetats del viatge: