divendres, 3 de maig del 2013

En territori Isan, hem tornat a Tailàndia

Després d'un curt mes a Laos, altra vegada ens trobàvem a Tailàndia, aquesta vegada trepitjàvem terra Isan, nom que rep la regió del nord-est, un territori molt poc visitat pels viatgers, amb fortes influències laosianes i khmers (cambodjanes). Diuen que l'hospitalitat és un dels distintius d'aquesta regió, segurament la darrera en incorporar-se a Tailàndia. Serà veritat?

Estant a Laos vam patir molt la calor, així que el "mono" de platja va començar a prendre cada vegada més força. Vam decidir sacrificar la ruta pel sud de Laos a canvi d'accelerar l'arribada a Cambodja, on passaríem uns quants dies vora el mar. El camí més "ràpid" era creuar la regió Isan en 15 dies (el màxim de dies que pots estar a Tailàndia sense pagar i entrant per via terrestre).

De nou vam haver de creuar el Mekong, ara a en sentit invers, per canviar de país. Aquesta vegada ho vam fer en autobús i a través d'un pont de l'amistat entre Laos i Tailàndia. Aquest pas fronterer estava força més ben organitzat: baixes de l'autobús, segelles la sortida de Laos, puges a l'autobús, creues el pont "en terra de ningú", tornes a baixar de l'autobús i segelles l'entrada a Tailàndia. A partir d'aquí una autopista de doble carril per sentit, amb mitjana i completament recta ens va portar cap a la nostra propera parada: Khon Kaen.

El més atractiu d'aquesta ciutat universitària és la Phra Mahathat Kaen Nakhon, una impressionant stupa de 9 plantes. Una stupa, per fer memòria, és un monument arquitectònic budista de forma cònica que sol contenir algun element valuós al seu interior. La visita va valdre la pena ja que vam poder gaudir de la posta de sol en alçada (i fer-ne unes quantes fotos) i de les vistes al llac Bueng Kaen Nakhon, principal lloc de reunió i d'esbarjo dels habitants de Khon Kaen (al capvespre força gent passeja pel seu entorn o bé, surt a practicar-hi esport: marxa, córrer, bicicleta, aeròbic).

Bolets amb bacó a la barbacoa al mercat nocturn
Pic-nics al voltant del llac Bueng Kaen Nakhon
Seguint direcció sud vam fer la següent parada a Nakhon Ratchasima (o Khorat), la ciutat en sí tenia poc atractiu turístic així que vam decidir-nos per fer una escapada al Zoo. Estava centrat en espècies africanes però també s'hi podien trobar algunes rareses en espècies de tortugues i rèptils (per veure més informació: www.CronicasDeUnCamaleon.com). Al centre d'informació turística ens havien indicat que en el mateix Zoo hi havia una piscina, per tant, ens vam equipar per a l'ocasió, però el que no ens pensàvem era que ens trobaríem un verdader Parc Aquàtic ple de piscines i tobogans!!

Ja us podeu imaginar, acalorats per la caminada d'anar recorrent les instal·lacions dels "bitxos", poc ens va costar d'anar directes a l'aigua!! No hi havia més occidentals en tot el Parc, encara que estrany per ser Tailàndia, força normal per ser la regió Isan, òbviament unes quantes mirades curioses, i varis somriures, anaven dirigits cap a nosaltres. Després d'uns instants observant la situació ens vam donar compte que les tailandeses vestien amb banyadors integrals acabats en faldilleta, així que la samarreta de l'Adrià es va acabar convertint, sobre el biquini, en el meu vestit de bany improvisat ;)

_______________________________________________________________________________

INFORMACIÓ DEL VIATGER

Per sorpresa nostre ens vam trobar que el valor de la moneda tailandesa havia augmentat durant la nostra estada a Laos, és a dir, en l'últim mes. Així que el canvi va passar de 1€ = 40 bahts a 1€ = 37'5 bahts. Això significava que per nosaltres tot havia pujat de preu un 6%.

Com arribar:
  • De Vientiane a Khon Kaen vam agafar un autobús (que sortia de l'estació Talat Sao, al centre de Vientiane). El trajecte va durar 4 hores (amb les gestions del pas de frontera incloses). El preu van ser 50.000 kips/persona (5€)
  •  i es podia pagar, o bé en moneda laosiana, o bé en tailandesa.
  • De Khon Kaen a Khorat vam anar en tren per 38 bahts/pers (1€), tot i que una avaria en aquest ens va fer fer la meitat del recorregut en autobús.
  • De Khorat al Zoo vam agafar el taxi compartit (sorngtaou) nº 4129, des del centre comercial The Mall al Parc (uns 20 kms aproximadament) per 20 bahts/pers (0'53€).

Allotjament:
  • A Khon Kaen vam estar al Roma Hotel (C/ Th. Glang Meuang), per 400 bahts/nit habitació doble  (10'7€), amb bany privat, tv, nevera, aire condicionat, sabó i tovalloles. Molt proper a les dues estacions d'autobusos, a 15-20 minuts caminant de l'estació de trens i a 25-30 minuts del llac Buen Kaen Nakhon. Bona relació qualitat-preus però una mica apartat dels principals atractius turístics.
  • A Khorat al M. Inn Guesthouse, per 400 bahts/nit habitació doble (10'7€) , àmplia, amb taula i cadira, bany, tv, tovalloles i sabó i sortida a un petit balcó. Poc cèntric, però molt recomanable.

Menjar:
  • En els dos casos hi ha mercat nocturn i en el cas de Khorat hi ha varis Centres Comercials amb menjar tailandès i occidental.

Visites:
  • Entrar a l'stupa de 9 plantes Phra Mahathat Kaen Nakhon de Khon Kaen és gratuït.
  • L'entrada al Zoo de Khorat amb Parc Aquàtic inclòs ens va costar 100 bahts/pers (2'6€).

Introdueix el teu correu electrònic per rebre les novetats del viatge: