dissabte, 30 de març del 2013

Una parada inesperada en el nostre camí, Oudomxai (Laos)

Des de les muntanyes de Muang Sing fins al nostre següent destí, Luang Prabang, hi ha poc més de 400 kms de distància, traduït en temps significa unes 12 llargues i pesades hores en autobús, aproximadament. El sistema de transport de Laos és d'aquests en els quals saps l'hora de sortida però no sempre la d'arribada. Això ens va dissuadir de fer el trajecte d'una sola tirada, així que, a mig camí vam fer una parada "tècnica".

Vam arribar a Oudomxai a mitja tarda. Ni la Lonely Planet ni algun altre viatger que se'ns havia avançat en el recorregut, ens donaven massa bones referències. Vam localitzar un pràctic allotjament prop de l'estació d'autobusos. Un cop descarregades les motxilles, ens vam arribar a un petit temple situat al capdamunt d'un turonet. L’accés era a través d’unes escales que sortien d'un carreronet enmig del poble. A l’arribar a dalt vam veure que havíem arribat just a temps per gaudir d'una bonica posta de sol amb bones vistes rere un Buda gegant dempeus. Una bona manera d'acabar un llarg dia d'autobús.

L'endemà matí ens vam llevar d'hora per anar a buscar esmorzar. Els nostres primers entrepans de llet condensada, força típics del país, ens vam fer començar el dia amb energia.

Havíem d'anar a buscar l'autobús de nou per seguir el trajecte però les nostres ànsies ens van fer anar molt d'hora, així que, per fer temps, vam decidir tornar a pujar al temple. De nou, ens vam endur una altra sorpresa! Les parets estaven plenes d'enormes i variades papallones nocturnes. Almenys ens vam passar una hora fotografiant-les i agafant-les:

"Mira aquesta!! Mira l'altra!!! Mira la d'allà!! Ualaa!!"

És curiós perquè d'Oudomxai realment no n'esperàvem res més que descansar una nit per continuar l'endemà direcció "la perla" de Laos, Luang Prabang. Malgrat tot hem de dir que, encara que hi vam passar molt poques hores i per tant, no vam veure res del poble, ha quedat en la nostra ruta com un senzill i bonic racó. Una pausa efímera en el nostre recorregut que, pel fet de no haver-hi creat expectatives, ens va regalar uns instants molt especials.

_________________________________________________________________________________

INFORMACIÓ PER A VIATGERS

Com arribar
  • De Muang Sing surt un autobús cap a Luang Nam Tha que costa 25.000 kips/pers (2'5€) i et deixa a l'estació del centre.
  • El sorngtaou (taxi compartit que consisteix en una camioneta amb dos bancs al darrere) del centre de Luang Nam Tha a l'estació d'autobusos regional (a uns 11 km) costa 10.000 kips/pers (1€)
  • De Luang Nam Tha a Oudomxai són 40.000 kips/pers (4€).

Allotjament
SURINPHONE HOTEL 80.000 kips/nit (8€) habitació doble amb bany inclòs. Per reservar per internet aquest hotel o d’altres aquí.

mariposas, polillas, butterfly, templo, puesta de sol, sunset, udomxai,

Introdueix el teu correu electrònic per rebre les novetats del viatge:

1. Qué mariposas más alucinantes, me imagino que estaréis disfrutando (sobre todo uno de vosotros...).