dimarts, 16 de juliol del 2013

Un paradís perdut que seguirà per descobrir, Koh Muk (Tailàndia)

Resseguint el sud de Tailàndia de camí cap a Malàisia, vam decidir tastar alguna de les illes del mar d'Andaman, entre les possibilitats vam escollir una petit tros de terra que se'ns presentava prometedor. Enamorats de les fotos que havíem vist de Koh Muk vam investigar de quina manera podíem arribar-hi.
La informació que havíem trobat parlava de platges verges, d'un paradís remot d'aquells que difícilment hi arribes a no ser que viatgis amb temps suficient.

El port de partida era a la ciutat de Trang, una població amb poca cosa més interessant que el Mercat Nocturn de roba i de menjar. No teníem intenció de fer nit, però vam veure'ns-hi obligats pel mal temps. El ferri que ens havia de portar a la illa no va sortir de port.

Vam anar a dormir desitjant que l'endemà fes un bon dia, però no va ser així, el dia va tornar a aixecar-se gris. No obstant això, aquesta vegada el ferri si que sortiria de port, així que aferrats a l'esperança que els monsons no haguessin aterrat de forma definitiva, donant peu a l'inici de l'època de pluges, vam agafar les motxilles per anar al paradís perdut de Koh Muk.

Una de les fotos que ens va enamorar de la illa de Koh Muk (Google)
De Trang al port de sortida vam anar en un mini bus, el trajecte va durar una hora, després, encara vam haver d'esperar una hora més al port, mentre el ferri que ens havia de portar s'omplia de mercaderies. La pluja ja havia fet acte de presència altra vegada, malgrat tot, el mar semblava una bassa d'oli.

Ens vàrem enfilar en el ferri un total de 20 o 25 persones, de les quals tan sols 6 érem occidentals, i vam sortir en direcció Koh Muk. Tot anava bé, fins que, el que abans era una bassa d'oli es va convertir en un mar enfurismat. El ferri va començar a balancejar-se com si fos una barqueta de paper enmig del mar. Uns quants passatgers es van començar a espantar, i algunes dones no van poder aguantar les llàgrimes. Una cortina de plàstic intentava parar la pluja que ara s'havia intensificat.

El centre del ferri hi havia les caixes amb aprovisionament per als habitants de la illa, i els tripulants estàvem asseguts al voral del ferri. Vam aixecar la cortina de plàstic per veure la situació, les onades que ens rodejaven feien por. El mar cada vegada es movia al nostre voltant amb més força, i nosaltres dos, sense dir-nos res (ho vam saber un cop a terra quan vam compartir els nostres pensaments) vam començar a buscar quin era el punt de terra més proper al lloc on ens trobàvem per dirigir-nos en cas que el ferri bolqués, mentrestant ens qüestionàvem si tots els que estàvem allà sabíem nedar, segurament no.

Dues vegades van ser les que una onada ens va envestir, la roba que portàvem posada estava completament xopa i salada. I ja no volíem aixecar més la cortina. El silenci esglaiat es palpava entre la gent. Però vam tenir sort, poc a poc vam avançar i vam superar aquella àrea en que el mar semblava voler-nos castigar. Vam arribar a port, tothom estava ansiós per trepitjar terra ferma.

La situació meteorològica no va millorar els següents dos dies, i la illa, que havia de ser un petit paradís tailandès, se'ns presentava grisa i esquerpa. Així que vam poder, i havent-nos informat abans de l'estat del mar, vam tornar a la península.

Imatge des de Koh Muk amb la marea baixa
Paisatge des de Koh Muk amb la marea baixa
Koh Muk va ser una de les illes afectades pel Tsunami del 2004. La gran onada va superar els 2'5 metres d'alçada.
Koh Muk, pel motiu que sigui no va voler mostrar-nos la seva cara més preuada, potser, qui sap, l'experiència ens volia ensenyar que hem de valorar i agrair més els bons moments i la sort que tenim de poder estar fent el que estem fent.

_________________________________________________________________________________

INFORMACIÓ PER AL VIATGER

Com arribar
  • Des de Bangkok hi ha dos trens diaris que van a Trang. Més informació de trens a www.railway.co.th
  • De Ban Krut a Thung Song Junction vam anar en tren (7 hores i mitja). Ens va costar 272 bahts/persona (7€) en segona classe.
  • De Thung Song Junction a Trang vam agafar un altre tren (2 hores) que ens va costar 15 bahts/persona (0'40€) en tercera classe.
  • De Trang a Koh Muk vam contractar en una agència (no recordem el nom) un pack que incloïa el transport fins al port (1 hora aproximadament en mini bus), amb recollida a l'hotel inclosa, i el ferri fins a la illa (entre 30 i 45 minuts). El preu va ser de 250 bahts/persona (6€).
Allotjament a Trang

• Al KOH TENG (C/Sathani), habitació doble amb bany, ventilador i WIFI a recepció per 200 bahts/nit (5€).
Allotjament a Koh Muk

• KOH MUK GARDEN RESORT, 400 bahts (10€) per un bungalow/habitació amb bany, ventilador i WIFI al restaurant/recepció.
  • Durant la temporada baixa (època de pluges) alguns allotjaments tanquen.
Menjar a Trang
  • Prop de la Clock Tower hi ha Mercat Nocturn diari.
Menjar a Koh Muk
  • Al poble de pescadors que hi ha només arribar al port hi ha paradetes amb menjar. Durant la temporada baixa molts restaurants tanquen, i hi ha poca varietat.

Introdueix el teu correu electrònic per rebre les novetats del viatge:

1. Quina por! i quina pena no haver pogut disfrutar de l'illa.
    És molt frustrant trobar-se en una situació així quan vas a passar els teus pocs dies de vacances...però vosaltres podeu disfrutar de molts dies i descubrir altres paradisos! un altre cop serà!
    Smuak!

Marta

1. Si Marta, tens raó, és molt frustrant si això et passa estant de vacances, quan el temps és or...
      Una abraçada ben gran!

2. en que meses recomiendan viajar a Tailandia? para no encontrar este clima que tuvieron Uds